Fiecare PBX/CO generează tonuri de frecvențe diferite și cu cadență diferită pentru semnalizare starilor (ocupat, deconectat, etc).
Folosesc un wellgate 3804 cu 4 porturi de tip FXO conectat la un echipament de voce Audiocodes de tip FXS al companiei SC RCS & RDS SA. Echipamentul wellgate 3804 este conectat cu un server asterisk folosind protocolul SIP.
La fiecare apel se întâmpla să rămână liniile de le ewllgate 3804 „agățăte”, datorită faptului că nu detecta sfârșitul apelului și el considera că încă este o convorbire în curs.
Echipamentul de tip FXO vine cu setări implicite pentru tonuri de disconect, dar este posibil ca acestea să nu fie identice cu cele generate de echipamentul FXS.
Din fericire cei de la welltech au implementat pe echipamentul wellgate 3804 un mecanism de inregistrare a tonului și afisare a frecvenței acestuia.
Procedura este următoarea:
– se conecteaza linia 2 de pe wellgate 3804 la echipamentul fxs (în acest caz particular în care am testat);
– accesăm linia de comandă a echipamentului ( prin consolă sau telnet);
– în CLI dăm comanda: record -tone
și apăsăm ENTER;
– sunăm din exterior către numărul care ajunge pe linia 2 a echipamentului și după stabilirea convorbirii închidem telefonul de pe care am sunat;
– în acel moment apăsăm tasta „R” în CLI-ul echipamentului FXO;
– echipamentul înregistrează tonul și afisează frecvențele.
usr/config$ record -tone
Press (R) to start record...
r
Analizing!! Please wait a moment...
Frequency 1 : 449
Frequency 2 : 443
0.20sec on 0.17sec off
Pe baza acestor informații configurăm echipamentul FXO, prin modificare în interfața web în meniul „Tone Setting”, introducând următoarele valori in dreptul „Disconnect Tone 1”:
Low(frq) : 449
High(frq) : 443
Low(lev) : 8
High(lev) : 8
On1 : 20
Off1 : 17
On2 : 1023
Off2 : 1023
Salut.
articolul imi pare foarte potrivit pentru problema mea, in cazul meu echipamentul fiind altul – Fritzbox-7170 de la AVM(Germania); acesta are un port FXO pentru conectare la linie-fixa si porturi FXS pentru extensii interne(tel., fax, robot). Este capabil sa se inregistreze pina la 10 conturi SIP. Din interfata web proprie se pot configura redirectari(ex. am redirectat conturi SIP catre mobil via linia fixa), precum si Call-through – apel mobil la linia-fixa cu PIN-auth apoi apel SIP catre SIP-extern.
Aceasta a fost o prezentare sumara.
Totul decurge foarte bine:
– apeluri initiate si primite pe linie fixa si pe SIP;
– apeluri redirectate;
– transfer intre extensiile interne;
dar, apelurile Call-through sunt bune mai putin faptul ca la incheierea lor, adesea(1 din 2), linia fixa ramine deschisa (off-hook)(ocupata) – indiferent care inchide primul mobil/SIP, fapt care se vede si pe ledul care indica utilizarea ei; totul se rezolva cu un reboot sau oprit&pornit.
In cazul Fritzbox nu se pot configura parametrii Disconnect.
In 2009 am avut Fritzbox-7050 cu care nu mi s-a intimplat problema de mai sus(peste 15 apeluri call-through).
In feb. 2010 am luat Fritzbox-7170 si am constatat ca trebuie sa renunt la call-through; am facut probe si pe romtelecom, si este la fel.
Intrebarea mea este: RDS a schimbat ceva la capitolul semnal-disconnect in perioada cind am schimbat eu echipamentul(dec.2009-jan.2010)?
P.S. Am facut proba urmatoare: Cu tel. pus direct in linia rds am facut apel la el cu un mobil, am raspuns, si am inchis mobil: in tel.fix rds am ascultat ton gen ocupat cu ~2bip/sec timp de 60sec dupa care a inceput un tiuit acut ca de modem care nu s-a sincronizat.
Mi se pare bizar acest lucru; mai ales ca la romtelecom se aude ton gen ocupat 20sec dupa care liniste.
Cu stima,
Marin
Salut.
revin cu o precizare:
am analizat(fara mare acuratete) sunetul ‘disconnect tone’ la RDS si am notat ca:
Peak: 455Hz
tact: ~3/sec
on: ~0,18s
off: ~0,15s
Reiterez intrebarea: RDS a schimbat ceva la capitolul semnal-disconnect in perioada cind am schimbat eu echipamentul(dec.2009-jan.2010)?
Cu stima
Marin